Jednání se zájemcem o službu
První kontakt bývá zpravidla telefonický, je domluvená schůzka. Na ní se vzájemně předávají informace. Zjišťuje se proč a jak chce zájemce službu využít, jeho zdravotní stav, sociální situace. Je seznámen s možnostmi služby, nabídkou a cenou jednotlivých činností a úkonů, s právy a povinnostmi obou stran, dalšími informacemi. Jsou mu ponechány písemné informace a čas na rozmyšlenou, domluven další termín schůzky. Jednání se mohou opakovat, dokud se zájemce nebude schopen sám informovaně o poskytování služby rozhodnout. Poté je sepsána smlouva a zavedena služba. Někdy je nutno zahájit službu okamžitě z naléhavých důvodů.
V PŘÍPADĚ ZÁJMU O VYUŽITÍ SLUŽBY- Projednání zájemcových důvodů požadavků, očekávání a osobních cílů
- poskytování přiměřené péče tak, aby chorobu nebo její následky lépe zvládali
- umožnění setrvání co nejdelší setrvání v domácím rodinném prostředí, na které jsou zvyklí
- zmírnění stresu rodinným příslušníkům pečovatelům
- informace, zda má zájemce nárok o bezplatnou službu ze zákona
- o zdravotním stavu zájemce v souvislosti s poskytováním služby
- seznámení s druhy, rozsahem a četností, způsobem, cenou a podmínkami služby, úhradou a podmínkami platby,
- upřesnění průběhu služby,
- souhlas s poskytnutím osobních údajů pro potřeby evidence, seznámení s jejich ochranou, archivací a likvidací / zák.101/2000 Sb., evidence v souladu se zák.108/2006 o sociálních službách, vždy podpis,
- podle nutnosti podepsání protokolu o převzetí klíčů,
- zdravotní stav vyžadující poskytnutí odborné nebo ústavní péče
- akutní infekční nemoc, nařízená karanténa. Při změně zdravotního stavu během poskytování služby je uživatel povinen na změnu upozornit
- chování osoby by v důsledku duševní choroby nebo užíváním návykových toxických látek závažným způsobem narušovalo kolektivní soužití nebo bylo ohroženo zdraví osoby poskytující službu. Je potřeba vyžádat posudek praktického nebo odborného lékaře jako důkazní materiál
- dle lékařského posudku nebo při místním šetření se zjistí, že žadatel uvedl nepravdivé údaje, je odmítnut s odůvodněním.
- Poskytovatel není schopen naplnit očekávání zájemce /noční služby atd/.
- Zájemce nepatří do cílové skupiny.
- Pokud sám zájemce službu odmítne i bez udání důvodu.
- Zájemce nebo rodina jsou agresivní, neví co chce.
- Zájemce nebydlí ve Vsetíně.